Gdzie sprawdzić logi z wysyłek?

Jeśli chcesz sprawdzić logi z poszczególnych wysyłek, wejdź w zakładkę Email API i SMTP > Logi. Znajdziesz tam listę wszystkich maili wysłanych w ciągu ostatnich 24 godzin. Okres ten możesz rozszerzyć do 7 lub 30 dni. Logi wyszukasz po adresie email (także domenie) lub po temacie wiadomości. Dodatkowo dostępne jest zawężenie wyszukiwania do następujących statusów: 

  • Dostarczone
  • Otwarte
  • Kliknięte
  • Odrzucone
  • Odbite
  • Zgłoszono spam

Pamiętaj, że jeden rekord w tabeli równa się jednej wiadomości, którą chciałeś wysłać. 

W danym rekordzie znajdziesz następujące informacje: 

  • Adres email
  • Status
  • Czas ostatniej akcji
  • Strefa czasowa
  • Temat wiadomości
Status maila- maile transakcyjne

Co warto wiedzieć o statusach wiadomości?

Wysłany mail może mieć jeden status, przy czym statusy mogą się wzajemnie w sobie zawierać. Przykładowo adres email firmaxyz@onet.pl ma status Otwarte, ale jednocześnie ten sam adres zawiera się w statusie Dostarczone. Po prostu – nie ma możliwości otworzenia wiadomości bez jej wcześniejszego dostarczenia.

Do potrzebnej Ci analizy możesz zaznaczyć kilka statusów na raz. Przykładowo, klikając w Odbite oraz Odrzucone zobaczysz wszystkie wiadomości, które nie dotarły do serwera odbiorcy. Maile Odbite – to wiadomości wysłane, ale nie przyjęte przez serwer odbiorcy, natomiast maile Odrzucone, to wiadomości, które nie zostały wysłane. To ułatwi Ci interpretację raportów. 

Klikając w guzik Wszystkie, anulujesz wcześniej zaznaczone statusy. Na nowo zobaczysz całość danych w jednym miejscu. 

Jak analizować liczbę wyników w logach? 

W zakładce Email API i SMTP > Logi > w lewym górnym rogu znajdziesz liczbę wyników.

Logi- maile transakcyjne

Liczba ta uwzględnia wszystkie nałożone filtry. Przykładowo, gdy wpiszesz w wyszukiwarce gmail.com, zaznaczysz opcję Odbite i wybierzesz okres jednego dnia, wówczas zobaczysz liczbę wszystkich maili z domeny gmail.com, wysłanych w ciągu ostatnich 24h, które koniec końców odbiły. 

Gdy w miejscu Liczby wyników, zobaczysz cyfrę 10000+ oznacza to, że jest ich więcej niż 10000. 

Jak interpretować różnicę w wynikach statystyk?

Wybierając raport z ostatnich 30 dni i klikając w opcję Wszystkie, otrzymasz liczbę wysłanych maili w ciągu 30 dni. Niemniej jednak może ona różnić się od faktycznej liczby maili wysłanych w tym okresie rozliczeniowym. Dlaczego? Ponieważ ostatnie 30 dni będzie obejmować dni liczone od momentu utworzenia raportu, nawet jeśli wypada to na przełomie miesięcznego okresu rozliczenia.