Dostarczalność

Jako dostawca tunelu do wysyłki wielkowolumenowych mailingów musimy mieć pewność, że kampanie naszych klientów spełniają najwyższe standardy email marketingu. Dlatego sami również dbamy o zabezpieczenie odbiorców przed spamem, a co za tym idzie – obniżenia dostarczalności. Zobacz, jakie podejmujemy działania.

Co wpływa na dostarczalność maili?

Sender score

Reputacja Nadawcy, czyli Sender Score (w skali od 0 do 100), to dla największych dostawców poczty elektronicznej, takich jak Gmail, najważniejszy wskaźnik oceny Twoich działań. Wiąże się on bezpośrednio z zaufaniem, jakie masz jako nadawca w oczach swoich subskrybentów.

Liczba skarg i oznaczeń jako spam

Badania DMA wskazują, że ogromna liczba skarg pochodzi z maili marketingowych, na które nie da się odpisać ani z nich wyrejestrować. Najważniejsze jest to, byś umożliwił swoim subskrybentom rezygnację z subskrypcji.

Pułapki (spam-trapy)

Spamtrapy służą do wykrywania przypadków wysyłania wiadomości na adresy, pochodzące z baz utworzonych w sposób niezgodny z prawem lub dobrymi praktykami e-mail marketingu. Jeśli wysyłanie takich wiadomości jest nagminne, prowadzi to do trafienia na czarną listę nadawców (blacklist).

Białe i czarne listy nadawców (whitelist i blacklist)

Obecność na białej liście jest w głównej mierze efektem wysokiego Sender Score nadawcy (czyli co najmniej 80 punktów na 100). Analogicznie – wysyłanie na masową skalę spamowych wiadomości z niepewnych źródeł skutkuje umieszczeniem wysyłającego na czarnej liście nadawców.

Co Sendlab robi, by poprawić dostarczalność?

Uwierzytelniamy adresy email nadawcy

Musimy wiedzieć, że jesteś prawdziwym użytkownikiem naszego systemu. Dlatego wymagamy, by adres i domena, którymi posługujesz się jako nadawca, były zweryfikowane. Dzięki temu z jednej strony unikniesz sytuacji, w której odbiorca dostaje mailing od nieznanego nadawcy, a tym samym od razu korzysta z opcji oznaczenia wiadomości jako spam.

Z drugiej strony mamy pewność, że dany adres istnieje, dzięki czemu odbiorcy będą mogli na niego odpisać, co działa pozytywnie na dostarczalność. Ponadto zabieg ten eliminuje ryzyko podszywania się pod kogoś innego, dlatego możesz mieć pewność, że wiadomości wysyłane za naszym pośrednictwem są bezpieczne.

Stosujemy zabezpieczenia SPF, DKIM oraz DMARC

W Sendlab wspieramy trzy rodzaje zabezpieczeń antyphishingowych: SPF, DKIM oraz DMARC. Zabezpieczenia te pozwalają uwierzytelnić domenę nadawcy i wyeliminować ryzyko podszywania się pod niego. Tym sposobem dbamy, by wysyłane przez nasz system kampanie były bezpieczne dla odbiorców.

Feedback loop

Feedback loop jest to mechanizm pozwalający na wykrycie, że odbiorca oznaczył Twój newsletter jako spam i automatyczne usunięcie go z Twoich list. Sendlab jest zintegrowany z tym mechanizmem wśród takich dostawców poczty jak Yahoo, Hotmail, AOL oraz wielu innych.

Całodobowo monitorujemy reputację naszych IP

Jeśli zauważymy niepokojący trend, podejmujemy działania, aby reputacja nie wpłynęła na dostarczalność wysyłek naszych klientów.

Weryfikujemy na bieżąco powody twardych odbić i spam complaint

Powołaliśmy specjalny zespół, którego zadaniem jest dbanie o dobre praktyki w email marketingu naszych klientów. Zespół ten na bieżąco sprawdza powody odbić twardych i zgłoszeń spamu, edukuje klientów i podejmuje działania zapobiegające dalszym praktykom niezgodnym z naszą polityką.

Co się stanie, jeśli przekroczę limit wiadomości w wybranym przeze mnie pakiecie Email API i SMTP?

Jeżeli liczba wysłanych wiadomości przekroczy limit wykupionego przez Ciebie pakietu, zostanie naliczona dodatkowa opłata za każde 1000 kolejnych maili. W cenniku Email API i SMTP najedź kursorem myszki na symbol „?” i sprawdź, jaka kwota obowiązuje w przypadku Twojego planu.

Stosujemy politykę antyspamową

Jasno wyznaczamy granice. To dzięki nim nasi klienci wiedzą, co mogą, a czego nie mogą wysyłać za pośrednictwem Sendlab. Aby wyeliminować wszelkiego typu nadużycia, wprowadziliśmy zakazy. Dotyczą one m.in. rozsyłania spamu, importowania adresów pozyskanych w sposób nielegalny, stosowania wątpliwych praktyk wprowadzających odbiorców w błąd. Zakazane są także próby wyłudzenia informacji, podszywanie się pod innych, czy wysyłanie treści naruszających dobre obyczaje. Polityka Antyspamowa to nie tylko deklaracja. Niezastosowanie się do niej wiąże się z podejmowaniem przez nas odpowiednich działań.

Posiadamy najnowocześniejszą infrastrukturę wysyłającą

Światowi giganci, tacy jak Gmail, używają sztucznej inteligencji do tego, aby nauczyć się, jakich wiadomości odbiorcy nie chcą otrzymywać. W Sendlab wprowadziliśmy nową infrastrukturę wysyłającą i także wykorzystujemy zaawansowane technologie, aby dostarczać tylko te wiadomości, które są przez odbiorców pożądane.

Posiadamy w standardzie szyfrowanie TLS

Czyli rozwinięcie protokołu SSL, które zapewnia poufność i integralność transmisji danych w naszej aplikacji.

Edukujemy i doradzamy

Powołaliśmy dedykowany dział, który skupia się na edukacji naszych obecnych klientów w zakresie dobrych praktyk email marketingu.

Testuj Sendlab za darmo

Uruchom darmowy pakiet maili i testuj za darmo przez 14-dni, bez podpinania karty kredytowej!